Food for thought

av Louise Konsumentkoll den 23 oktober 2013

HuffpostLäser just att Huffington Post ska gräva djupare i frågor kring mat, miljö, hälsa. Bland annat mot bakgrund av följande fakta:

”When we take that closer look, we see that food is related, directly and indirectly, to many of the issues and crises we are facing. Here are a few statistics to think about:

69.2 percent of adults over 20 are overweight or obese, and 18.4 percent of adolescents between 12 and 19 are obese.

  • Crop losses due to insect damage nearly doubled between 1945 and 1989 despite a tenfold increase in insecticide use.
  • Since 1996, the percentage of genetically-engineered corn and soybean plants has quadrupled.
  • The relative price of fresh fruits and vegetables has increased by 40 percent since 1980. In the same period, the relative price of processed foods has gone down by 40 percent.
  • One in three children born in the United States in the year 2000 will develop diabetes.
  • Produce eaten in the Midwest travels an average of more than 1,500 miles.
  • In 2012, 49 million people in America were food insecure, meaning they don’t know where their next meal is coming from. ”

Ska prenumerera på nyhetsbrevet men också ha i bakhuvudet att USAs jordbruk och livsmedelsproduktion skiljer sig väsentligt från Sveriges.  Och att Huffposts ”Food for thought” samarbetar/ sponsras av Chipotle, en restaurangkedja som koncentrerar sig på ”food with integrity”. Kolla Chipotles fina tecknade film!

{ 1 kommentar… läs det nedan ellerlägg till en }

Affi oktober 25, 2013 kl. 6:21

Kan väl alltid vara bar att förkovra sig oavsett innehåll. Med sunt förnuft och kritisk granskning blir det säkert bra!

Svara

Lämna en kommentar

Tidigare inlägg:

Nästa inlägg: