KappAhl gödslar bort sitt varumärke

av Louise Konsumentkoll den 31 oktober 2011

KappAhls rabbattkupongÄr jag sur och otacksam som gnäller över alla rabattkuponger jag  får från KappAhl? Ja kanske, men måttet är rågat när till och med folk står och delar ut  rabattkuponger från KappAhl utanför T-banan. Det hände mig häromdagen. Det var inte många som tog erbjudandet när jag gick förbi. Tycker att företaget förstör sitt varumärke, ständiga rabatter visar ju knappast något större självförtroende. Tydligen är de inte heller någon större hit , läser jag i Dagens Handel.

Om Konsumentföreningen Stockholm  lyckas koppla rabatter på Sister och Brothers till oss medlemmar hoppas jag att de aldrig att de gödslar lika mycket  med kuponger.  Då känns det ju inte som ett erbjudande, då känns det som om man först höjer priset med 25 % för att sedan dra av rabatten. Eller har jag fel?

{ 2 kommentarer… läs dem nedan ellerlägg till en }

Pernilla oktober 31, 2011 kl. 19:49

Det finns för många klädkedjor. Och de blir alltmer desperata i sin jakt på kunder. När det gäller KappAhl så kan jag ärligt säga att jag inte ens skulle fundera på att handla där utan en rabattkupong. De kommer ju till varje lön! Mer bråttom än så har jag inte att köpa nya kläder. (Något som jag för övrigt gör väldigt sällan. Underkläder förstås men det mesta andra köper jag på second hand.)

Kuponger borde vara på utdöende tycker jag. ICA gick först och tog bort rabattkupongerna, nu har Coop också ”laddat dem på kortet”. Bra, det. Men KappAhl strösslar verkligen med kupongerna, likt Hemtex som alltid har rea. Det är dags att rensa lite i butiksdjungeln.

Svara

Affi november 1, 2011 kl. 8:18

Nej du är inte sur, tvärtom! Jag har alltid skytt alla kuponger, jag är säker på att de egentligen inte gagnar konsumenten i sista änden. För mig hade det varit mycket bättre med ett generellt lägre pris det gör mig mer köptrogen. Kupongaffärer undviker jag!

Svara

Lämna en kommentar

Tidigare inlägg:

Nästa inlägg: