KappAhl gödslar bort sitt varumärke

av Louise Konsumentkoll den 31 oktober 2011

KappAhls rabbattkupongÄr jag sur och otacksam som gnäller över alla rabattkuponger jag  får från KappAhl? Ja kanske, men måttet är rågat när till och med folk står och delar ut  rabattkuponger från KappAhl utanför T-banan. Det hände mig häromdagen. Det var inte många som tog erbjudandet när jag gick förbi. Tycker att företaget förstör sitt varumärke, ständiga rabatter visar ju knappast något större självförtroende. Tydligen är de inte heller någon större hit , läser jag i Dagens Handel.

Om Konsumentföreningen Stockholm  lyckas koppla rabatter på Sister och Brothers till oss medlemmar hoppas jag att de aldrig att de gödslar lika mycket  med kuponger.  Då känns det ju inte som ett erbjudande, då känns det som om man först höjer priset med 25 % för att sedan dra av rabatten. Eller har jag fel?

Tidigare inlägg:

Nästa inlägg: