Kräm med lasereffekt!

av Louise Konsumentkoll den 02 januari 2014

Ja, kära nå’n. Nu är det dags igen. Marknadsföring av en antirynkkräm som påstås ha överjordiska effekter. Fast  på nätet är marknadsföringen av ”L’Oreals Revitalift Laser” faktiskt ganska modest. Har månne företaget en dom i marknadsdomstolen i åminne där de förbjöds att marknadsföra krämer med påståenden som inte är tillräckligt underbyggda?

Nåväl, företag kan vara hovsamma i sin marknadsföring om de i stället ser till att nyhetssajter gör reklam för krämen. ”Här är krämen som motsvarar laserbehandling” är Nyheter 24s rubrik.

Nyheter 24s redaktionella text  lyder under tryckfrihetsförordningen och då kan man i princip påstå vad man vill. GOTT NYTT ÅR!

Nyheter 24

{ 1 kommentar… läs det nedan ellerlägg till en }

Affi januari 7, 2014 kl. 11:42

Håhåjaja, kryphål finns alltid för de som inte vill sköta sig!

Svara

Lämna en kommentar

Tidigare inlägg:

Nästa inlägg: