Rör inte min Metro! Del II

av Louise Konsumentkoll den 26 april 2017

Hade det på känn. Nu kommer Metro att stöpas om, från att vara en gratistidning med angelägen journalistik, som viral- och hälsogranskaren och jobbmetro, till mer kändisamterial. Nya kvastar (läs ägaren Mats Qviberg) sopar ut ”stalinisterna” och sopar in pengar till kändisjournalistik. I dagens Metro läser jag att tidningen ”startar samarbete med Livsstilssajten GalaMagazine som kommer att förse Metro med både kvalificerat kändismaterial och nyheter om kungligheter”. Kunde vi inte få slippa? Blir ledsen.

{ 1 kommentar… läs det nedan ellerlägg till en }

Mårten Thorslund april 27, 2017 kl. 8:47

Och inte blev det mindre kontroversiellt Custos andra huvudägare https://en.m.wikipedia.org/wiki/Christen_Ager-Hanssen
Får hyfsat mycket Trump (m fl) vibes av de två herrarna. Björn af Kleens intressanta och välskrivna DN-krönika om miljardären Qvibergs insteg i mediebranschen är läsvärd. Läs också introducerade krönikan av Metros nya chefredaktör, som vill att vi Mats och Christen ska driva och styra skutan för ”det enda mediahus vi behöver”. Huga för de ambitionerna. Jag bävar.. Och slutar läsa M.

Svara

Lämna en kommentar

Tidigare inlägg:

Nästa inlägg: