Ja, kära nÃ¥’n. Nu är det dags igen. Marknadsföring av en antirynkkräm som pÃ¥stÃ¥s ha överjordiska effekter. Fast pÃ¥ nätet är marknadsföringen av ”L’Oreals Revitalift Laser” faktiskt ganska modest. Har mÃ¥nne företaget en dom i marknadsdomstolen i Ã¥minne där de förbjöds att marknadsföra krämer med pÃ¥stÃ¥enden som inte är tillräckligt underbyggda?
NÃ¥väl, företag kan vara hovsamma i sin marknadsföring om de i stället ser till att nyhetssajter gör reklam för krämen. ”Här är krämen som motsvarar laserbehandling” är Nyheter 24s rubrik.
Nyheter 24s redaktionella text lyder under tryckfrihetsförordningen och då kan man i princip påstå vad man vill. GOTT NYTT ÅR!
Comments on this entry are closed.
Håhåjaja, kryphål finns alltid för de som inte vill sköta sig!