Först och främst, tack alla ni som röstade och tyckte till i förra inlägget om kort datum. Det är jättekul att läsa om era åsikter och vi kommer med en uppföljning!
Allt fler varor marknadsförs med att man får pengarna tillbaka.
Till exempel när man köper Chiquitas smoothie. Undrar hur många som verkligen utnyttjar erbjudandet?
På etiketten som pryder flaskan läser jag hur man ska gå tillväga för att få pengarna tillbaka. Det är ganska mycket krångel att få tillbaka 23 spänn, och man måste dessutom lämna sitt kontonummer.
Antalet återbetalningar begränsas till 5000 erbjudanden läser jag vidare, och gäller endast en gång per hushåll. Man kan skicka ett sms för att få reda på hur många av de 5000 som har utnyttjats. Det är ju bra.
Jag sms:ar av pur nyfikenhet. I dag finns det 3927 erbjudanden kvar. Kampanjen har pågått i två månader och slutar 31/3. Ingen direkt hit. Men den har gett bra med uppmärksamhet i butikshyllorna.
Det är troligen en kostnadseffektiv kampanj för Chiquita. Hur mycket trubbel är du beredd att genomgå för att få tillbaka 23kr?
Comments on this entry are closed.
Hade nog hellre velat få en flaska på köpet, eller en kupong med samma värde. Ser ganska vilseledande ut att man får 100% av pengarna tillbaka när tiden jag lägger på att få tillbaka pengarna kanske har det värdet. Ska man dessutom registrera sitt kontonummer och möjligen signa upp sig på ett nyhetsbrev, ja då är värdet så mycket högre för chiquita.
En produkt jag inte skulle köpa till att börja med. Vill de få mig att testa får de bjuda mig – tycker jag om den kan jag köpa den sen. Men lämna ut kontonummer till dem – nä det tror jag inte. Fick vara en högre summa i så fall. (Jag har ju trots allt ett kontonummer som jag lämnar ut till alla som köper mina grejer på Tradera. Risken att lämna ut det känns liten.)