Skynda på att rösta på finalister till Coops Änglamarkspris 2011! I dag är det sista dagen! Klicka på länken nedan.
http://www.coop.se/Ansvar–paverkan/Miljo–ekologi/Anglamarkspriset/Finalister-2011/
Relaterade inlägg:
av Louise Konsumentkoll den 25 maj 2011
Förra Inlägget: Köttskatt – ja tack!
Nästa Inlägg: EU-larm om aspartam
{ 3 Kommentarer… Läs nedan eller Skriv en }
Hej!
Som den konsumentförening ni är kan jag tänka mig att ni uppskattar den konsumentupplysningskampanj som Brödinstitutet med sina två broschyrer nu genomför.
Broschyr; ”Sju myter om bröd” http://ecbook.ecweb.se/brodinstitutet/myter/
Broschyr; ”Brödfakta” http://ecbook.ecweb.se/brodinstitutet/fakta/
Och vad som är bra är att påståendena i broschyrerna stöds av trovärdiga, pålitliga och seriösa källor längst bak i båda broschyrerna.
/ Joakim
PS Ledsen för att detta inlägg inte hamnade om ämnet i fråga DS
Fast du var ju lättlurad.
Brödinstitutets två nya broschyrer är inte konsumentupplysning som du tror, då brödinstitutet ju verkligen inte är någon form av konsumentförening som pysslar med konsumentuppslysning. Brödinstitutet är en del av den svenska branschorganisationen Sveriges bagare & konditorer.
Deras enda syft är att verkar för att öka konsumtionen av bröd i Sverige och dessa två reklam häften är en del av det och färgade av budskapet att du ska köpa bröd.
Lättlurad? Självfallet vet jag att Brödinstitutet är en del av den svenska branschorganisationen Sveriges bagare & konditorer. Jag tycker ändå att det är bra med information som tar kål på seglivade myter och om detta sedan leder till ökad brödförsäljning så ser jag heller inget fel i det.
/ Joakim